Een heel eigen smoel
Het gaat goed met de vroege uitzending van Hart van Nederland. Eigenlijk scoort het programma al een paar maanden prima, maar de afgelopen weken zijn de marktaandelen ronduit fenomenaal. Gisteren 'deed' Hart Vroeg in de doelgroep bijna vierentwintig procent, waarmee het zelfs beter scoorde dan de late editie.
Dat het programma zo enorm in de lift zit, komt natuurlijk door de zomerstop van concurrenten als RTL Boulevard, maar heeft zeker ook te maken met de duidelijke eigen identiteit die Hart Vroeg in toenemende mate heeft. Iets luchtig na de break en 'newsy' in de kop van de show, met meestal een 'live' en soms zelfs twee. Als er iets Hart van Nederland-achtigs gebeurt in het land – zoals een steekpartij waarbij een nachtwinkelmedewerker om het leven komt of een schietpartij in een café waarbij vijf mensen gewond raken, zoals gisteren – dan is de vroege editie er rechtstreeks bij met een verslaggever ter plaatse.
Het is mooi om te zien hoe Hart Vroeg langzaam is getransformeerd van een 'goed-nieuws-show' bij de start in augustus vorig jaar, tot een gebalanceerde uitzending die duidelijk het Hart van Nederland-stempel draagt en tegelijk toch een heel eigen smoel heeft. Als voice-over is mijn invloed natuurlijk beperkt, maar wakker worden met bijna vierentwintig procent marktaandeel in de 'pocket', geeft toch wat extra glans aan een reguliere zaterdag.
0 Reactie(s):
plaats een reactie
<< Home