De weblog met de positieve vibes!

26.10.07

Gloeien in de ochtendlucht

De herfst slaat genadeloos toe in de achtertuin. Vijf vuilniszakken stampvol bladeren harkte ik de afgelopen dagen bij elkaar. En inmiddels ligt er alweer een nieuwe berg.

Toen ik zaterdagochtend wakker werd bleek de hemel helblauw te kleuren en scheen de zon op volle sterkte. Mijn blik werd getrokken naar de notenboom, die ik onder de luxaflex door nog net kan zien vanuit mijn bed. De geel geworden blaadjes leken te gloeien in de ochtendlucht. Een betoverend, bijna goudkleurig schijnsel dat me minutenlang in de greep hield.

Alle spinnen zijn inmiddels vertrokken. Slechts een laatste restje rag houdt stand. Als een herinnering. Er hangt een blaadje in. Van de notenboom. Tollend in de najaarswind.

1 Reactie(s):

Anonymous Anoniem said...

Pfff...wat een pseudo-intellectueel geleuter! ;-)

26 oktober 2007 om 15:20

 

plaats een reactie

<< Home