De weblog met de positieve vibes!

26.10.07

'Medewerkers zijn net plantjes'

Ik had een gesprek gehad waarin ik mezelf als John hoorde praten. Dat is ongeveer hetzelfde als wanneer het eindelijk doordringt dat je precies zoals je eigen vader bent, maar dan leuk. Ik hoorde mezelf dingen zeggen als: 'Je moet nu eerst het probleem in kaart brengen', 'Op deze manier gaat het licht vanzelf uit' en 'Medewerkers zijn net plantjes, die moet je water geven'.

Dus belde ik hem op. "John, mag ik even twee dingen roepen? Eén: ik ga het niet meer redden om deze week je kids mee te nemen naar de dierentuin. Misschien binnenkort in een weekend? En twee: ik had een gesprek gisteravond met iemand die even een oppepper nodig had en toen realiseerde ik me weer eens hoe ontzettend veel ik toch van je heb geleerd. Dat wilde ik even met je delen."

Ik ken John na twintig jaar gelukkig goed genoeg om te weten dat het uiterst ingetogen 'Oh ja, leuk' dat volgde, niet voortkwam uit desinteresse maar uit het feit dat hij blijkbaar heel druk was met iets anders. De schat. Zoals mijn vader – en ikzelf dus ook – op zo’n moment uit volle overtuiging 'uhuuuh' zou brommen...