De weblog met de positieve vibes!

28.10.07

Op één na leukste bedrijventerrein

Een mailtje van ene Robert, die schrijft dat hij werkt aan een site over de Rijswijkse Plaspoelpolder. Een eerbetoon. Of hij een linkje mag plaatsen naar mijn weblog, omdat ik wel eens over de polder schrijf. Dat mag. Ik doe hem zelfs nog wat suggesties aan de hand.

Met de Plaspoelpolder heb ik al tijden een haat-liefdeverhouding. En daarin ben ik zeker niet uniek. Ik kom er met enige regelmaat omdat zowel het ANP als CITY FM er z'n hoofdkwartier heeft en iedere keer valt me de troosteloosheid op. Zeker in het weekend is het er doods.

Robert omschrijft de Plaspoelpolder als het op één na leukste bedrijventerrein van Rijswijk. Het wekt direct mijn nieuwsgierigheid op. Hoeveel terreinen zouden er dan zijn? Na een korte zoekactie kom ik tot vier. Verbazingwekkend voor zo'n kleine gemeente. Nooit geweten.

Zoals ik ook nooit heb geweten dat Rijswijk in 2005 door Elsevier werd uitgeroepen tot meest populaire kantorenlocatie in Nederland, hetgeen een jaar later na onderzoek van TNO Inro nog eens werd bevestigd. Al die jaren dat ik er inmiddels kom! Het is me volledig ontgaan.

Ik zal er aan denken, de eerstvolgende keer dat een ANP-er z'n Jiskefet-stem opzet, om met een sterk sarcastische ondertoon te roepen: "Nou, het is weer enerverend in de altijd gezellige Plaspoelpolder!"

1 Reactie(s):

Anonymous Anoniem said...

Ja, en zo kreeg ik dus ook een mailtje met hetzelfde verzoek. Toch lachen en jammer dat ik nooit een foto vanaf het dak heb genomen van het pand aan de H-kade. Had leuk geweest voor z'n site. (Hij heeft ook ecards!)
Ik heb nog een hele mail van hem gekregen. Daar ga ik op m'n eigen site volop uit citeren.
Ik vin het wel een goeie actie!
Groeten van Di-lan

29 oktober 2007 om 23:23

 

plaats een reactie

<< Home