De weblog met de positieve vibes!

3.12.07

Alsnog een betaalbare heenreis

We zijn er niet uitgekomen, Cheaptickets.nl en ik. Ik stuurde een mail waarin ik mijn ongenoegen ondubbelzinnig uitte over een aankoop die uiteindelijk geen aankoop bleek, maar kreeg nul op het rekest. Stoer schreef ik nog terug dat ik de kwestie in beraad zou houden, stilletjes hopend dat ze alsnog zouden zwichten bij het vooruitzicht van een sommatie van mijn advocaat. Maar het hielp allemaal niets.

In tegendeel. Waarschijnlijk raakte de ticketboer iets geïrriteerd, want ik ontving een mail waarin mij met betrekking tot mijn terugreis uit India – een heenreis had ik nog steeds niet – werd verzocht om binnen vierentwintig uur een kopie van mijn paspoort en creditcard te faxen. De boeking was namelijk fraudegevoelig, zo werd mij medegedeeld. Ik was getergd tot op het bot, maar besloot me bij de situatie neer te leggen.

De volgende dag vond ik na uren zoeken alsnog een betaalbare heenreis met Royal Jordanian, via Amman en Mumbai. Bij Happytravel.nl. Het voelde als een verademing. Niet alleen was ik verzekerd van mijn aankomst in India, ik werd ook oprecht blij van Happytravel, hoewel het boeken ook hier niet vlekkeloos verliep. Maar dat kwam vooral doordat Cheaptickets.nl het bedrag van mijn door hen geannuleerde boeking nog niet had teruggesluisd naar Visa.

Uiteindelijk ging ik met mijn pinpas naar Schiphol om aan de balie af te rekenen. Maar dat vond ik geen probleem. De service van Happytravel was allerbest geweest en de korte mailwisseling die ik met ze had gehad was bijzonder plezierig verlopen. Bovendien was ik toch op weg naar SBS. Bij ATP moest ik zijn, zo was me medegedeeld. In vertrekhal twee. De balie van Advanced Travel Partner. Een vriendelijke mevrouw stond me er te woord.

"Via welke site heeft u geboekt?" vroeg ze. Met een brede glimlach noemde ik Happytravel. Ze lachte terug. "Is dat een label van ATP?" informeerde ik nieuwsgierig. Ze knikte. "We hebben een heleboel van dat soort sites. Happytravel, Cheaptickets.nl. Noem maar op! Het is allemaal ATP!" Mijn gezicht vertrok even. Flashbacks van onterechte boekingen en gemene faxen. Toen ontspande ik.

Ach, ik ga naar India, dacht ik. Wat maakt het ook uit...

[Zie ook: Dossier India]