De weblog met de positieve vibes!

19.12.07

Systematisch uitgelegde was

Puin ruimen, dat is het. Ik haat het! Van nature een stapelaar. Stapels papier altijd. Ongeopende post. Dingen waarvan ik dacht: dat komt wel. Vanavond dus. Want de vakantie dringt en ik wil met een leeg hoofd weg. Dus bonnetjes verzamelen, administratie, facturen, onbeantwoorde mail. Je kent het wel. Dat werk.

Ondertussen ligt de vloer in de woonkamer bezaaid met systematisch uitgelegde schone was. Omdat ik gisteren pas begon met wasjes draaien en niet de beschikking heb over een droger, is het meeste spul nog klam. Maar de vloerverwarming staat te loeien, dus dat probleem zal morgenochtend ook wel zijn verdampt.

Morgen dus mijn rugzak pakken. Rugzak, ja. Dat is voor het eerst in dik tien jaar. Het kleinood stamt nog uit mijn Interrail-periode, toen we er als mannetjes van zeventien op uit trokken om Europa te veroveren. Nomad. Kwaliteit. Ziet er nog uit als nieuw. Is alleen wel een stuk kleiner dan de tas op wieltjes die ik normaal meesleep.

En nu nog even slapen. Oh, nee. E-ticket uitprinten! Dan slapen. Mijn vader brengt me om negen uur naar Schiphol. De schat.

[Zie ook: Dossier India]