De weblog met de positieve vibes!

5.12.07

Tegen de schenen trappen

Ik hou ervan om de boel een beetje op scherp te zetten. Iets van een intrigant heb ik wel. Altijd goed bedoeld overigens, al ga ik ook wel eens net te ver. Ik haal in dat soort gevallen graag mijn moeder aan, die in mijn kleutertijd als verzachtende omstandigheid richting mijn slachtoffers aanvoerde: "Als hij je schopt, vindt 'ie je lief!" Dat schoppen was overigens letterlijk het geval in die tijd. Volgens de overlevering hield ik er als mannetje van een jaar of vier de gewoonte op na om mensen voor wie ik een zwak had, liefkozend tegen de schenen te trappen.

Ik vertel het omdat er bij SBS een Maarten werkzaam is aan de zogenoemde 'ingest balie', de plek waar schijfjes, bandjes en dvd’s worden ingeladen in een systeem zodat ze gemonteerd kunnen worden. En hoe het precies is ontstaan, kan ik me niet eens meer herinneren, maar een aantal weken geleden werd Maarten opeens Menno.

Inmiddels begint de nieuwe naam aardig post te vatten en ben ik lang niet meer de enige die hem consequent gebruikt. Met een geveinsd serieus gezicht en een slecht geïmiteerde pruillip stapte hij vanmiddag op me af. "Er zijn nu zelfs mensen binnen dit bedrijf die ik helemaal niet ken, die me aanspreken als Menno," zei hij.

Heel even had ik met hem te doen. Maar al snel raakte ik in een lachstuip. Wat een heerlijk verhaal!