De weblog met de positieve vibes!

19.5.08

'De oorlog ga ik er niet mee winnen'

"Laat mij zelf maar eens kijken," zei de eigenaar van de fietsenwinkel waar ik geacht werd vanochtend voor elf uur mijn rijwiel te hebben ingeleverd. Hij schudde zijn hoofd bij de aanblik van mijn achterwiel. "Die slag ga ik er niet uit krijgen," sprak hij resoluut. Ik keek hem verbaasd aan. "Ik heb dat niet zelf bedacht," reageerde ik. "Je collega heeft er vorige week uitgebreid naar gekeken en die zei dat 'ie het wiel voor vijfennegentig procent weer recht kon krijgen."

Een cynische glimlach brak door op het gezicht van de fietsenman. "Uitgesloten," zei hij. "Weet je, die jongen is een uitzendkracht en die roept wel vaker rare dingen. Ik heb er het weekend een aantal opgeschreven. Moet ik misschien toch eens met hem over praten. Je gelooft soms je oren niet! Die gast belooft dingen aan klanten, die wij helemaal niet waar kunnen maken. Het is op zichzelf een beste jongen, maar de oorlog ga ik er zeker niet mee winnen."

Heel even had ik het gevoel in een aflevering van Fawlty Towers te zijn beland (He's from Barcelona!), toen haalde ik mijn schouders op...