De weblog met de positieve vibes!

9.5.08

Honderd dingen die beter kunnen

Vijfendertig man in een theaterzaal met zesendertig stoelen. En een slecht functionerende luchtkoeling. Het was benauwd gisteravond, maar daardoor niet minder geslaagd. Natuurlijk zijn er - zoals ik in mijn praatje vooraf ook zei - nog honderd dingen die beter zouden kunnen en een tiental dingen die echt nog beter moeten, maar allemaal in de categorie details.

Zeven maanden na de opnames, een jaar na de start van de productie en drie jaar nadat het concept voor het eerst ter sprake kwam, is de pilot die de afgelopen maanden mijn dagelijks leven beheerste klaar. Dat wil zeggen: we hebben een punt gezet achter het ontwikkelstadium en gaan nu de boer op met een verhaal dat wat mij betreft staat als een huis. En ik heb er zin in.

Gisteravond was de première voor een gezelschap van kandidaten, crew en andere belangstellenden. Een topavond. Vandaag het eerste gesprek met een potentiële partner, komende week beginnen we voorzichtig met een kleine tournee.