De weblog met de positieve vibes!

15.9.08

Drie voorgaande wasbeurten

Twee keer wakker worden gebeld door de glazenwasser. Op dezelfde dag. Het is me echt gebeurd. Vanochtend stond hij op een redelijk onchristelijk tijdstip voor de deur om drie voorgaande wasbeurten met me af te rekenen. Op zich heel redelijk natuurlijk, maar verder redelijk irritant. Ik moest ervoor naar de pinautomaat lopen, op mijn slippers, met mijn haar nog in de war en met een stekende koppijn die tijdens het lopen kwam opzetten en die bovendien werd aangewakkerd door het felle schijnsel van de morgenzon.

Die koppijn is de hele dag gebleven. Belabberd voelde ik me tegen een uur of zeven vanavond. Even liggen dus, besloot ik en al snel zakte ik weg. Tot ik een kwartier geleden woest in mijn slaap werd gestoord door het geluid van de deurbel. En daar stond 'ie weer. De glazenwasser. Glazig keek ik 'm aan. "Oh," riep de man vrijwel direct en hij schudde zijn hoofd. "Jij heb al betaald! Ik mot bij je buren wezen!"