De weblog met de positieve vibes!

24.9.08

'Het kippenpootjes' en 'het biefstuk'

'Hedenavond besloten', stond er op een briefje dat aan de deur hing. Op de stoep was een bord geplaatst met de tekst 'Café de Boemerang feliciteerd Michel en Petra'. Ik vond het naar voor de kennelijke nieuwbakken echtelieden dat het etablissement waar ze hun feestje vierden zo'n kapitale spelfout had gemaakt, maar bedacht tegelijk dat het Michel en Petra zelf waarschijnlijk niet eens was opgevallen. Ze vierden hun bruiloft tenslotte in café de Boemerang.

Ronduit ergerlijk vind ik de reclamecampagne van het Nederlands Voedingscentrum op tv. De spotjes waarin de kijker wordt gemaand na te denken over de manier waarop zijn dagelijkse lapje vlees tot stand is gekomen. En het probleem is niet de inhoud, want de bio-industrie is nu eenmaal niet feestelijk en daarover nadenken kan beslist geen kwaad. Nee, het probleem zit in de pay-off: 'Jij betaalt het, dus jij bepaalt het.' Het dus. Zoals in 'het schnitzel', 'het kippenpootjes' en 'het biefstuk'.

Gefeliciteert. Ook namens café De Boemerang.