De weblog met de positieve vibes!

30.9.08

Een riviertje met verse vis

Zijn analyses op tv over de kredietcrisis vond ik de afgelopen tijd erg verhelderend en daarom besloot ik gisteren zijn boek 'Als de dollar valt' ook maar eens tot me te nemen; Willem Middelkoop, analist van RTL-Z en inmiddels veelgevraagd deskundige. Vierentwintig uur later kan ik slechts concluderen dat het door hem geschetste beeld toch wel erg ontluisterend is. Het stemt tot nadenken in ieder geval. Tot zelfreflectie. Tegen de tijd dat ik het boek vanochtend dichtsloeg drong zich het beeld op van een huis in het grote niets, met wat koeien en schapen, een riviertje met verse vis, een moestuin en een waterput. Zelfvoorzienend. Onafhankelijkheid van harde valuta. Misschien moest dat maar het nieuwe streven worden.

Mooi beeld. Op een regenachtige dinsdagochtend downtown.