De weblog met de positieve vibes!

10.10.08

'Heb jij contacten?'

Het gebeurt regelmatig dat ik word gepolst over publicitaire aangelegenheden. In de afgelopen week zelfs vier keer. Vaak is dan de achterliggende gedachte dat ik misschien wel kan zorgen voor wat aandacht in Hart van Nederland, hetgeen overigens niet zo is. Meestal heeft dat idee postgevat bij mensen die op het punt staan een persbericht te versturen over een commercieel product en die worstelen met de vraag hoe ze desondanks het journaille kunnen verleiden. Soms is de aanleiding van heel andere aard.

Zo kreeg ik via Hyves het volgende bericht van Danny: "Ik ken een meid die is zwanger geraakt. Vader weet van niets want het was een one-night-stand. Maar ze wil hem heel graag dit leuke nieuws brengen. Ken dit via t.v? Heb jij contacten?" Ik heb er hartelijk om gelachen en er vervolgens in alle ernst enkele minuten over nagedacht, om tot de conclusie te komen dat ik Danny helaas niet verder kon helpen. Maar het lijkt me een ijzersterk plan. En omdat ik zelf niet zo van de shock-formats ben, bij deze het idee te geef.

De titel moet volgens mij zijn: 'Help, ik word vader!' En voor de presentatie lijkt me dat opvliegende kereltje uit 'De Gouden Kooi' bijzonder geschikt. Stuur me even een (geboorte)kaartje als het programma het levenslicht ziet...