De weblog met de positieve vibes!

7.11.08

De afmetingen van een ruime balzaal

Als Kuala Lumpur het niet heeft, vergeet het dan maar! Nederland is een dorp in vergelijking met deze wereldstad. Een stad die nog wel de karakteristieken heeft van Azie en daardoor niet zo saai is als Singapore, maar die verder meer westers is dan Europa en de VS bij elkaar. Met het woord 'winkelcentrum' doe je de 'shopping malls' hier bijvoorbeeld absoluut te kort. Het zijn ware winkelparadijzen, voor mensen die van shoppen houden althans. Mid Valley is zo'n complex, waar werkelijk alle denkbare merken zijn vertegenwoordigd. Je kunt er met gemak een midweek doorbrengen.

En dan het hotel waar ik slaap. Toegegeven, aan het Mariott in Bangkok kan het niet tippen, maar weelderige luxe ademt het zonder meer. Stijlvol is het ook. Eigentijds bovendien. En dankzij een klein overstromingsongemak bij de eerste douche die ik er nam, beleef ik die luxe inmiddels vanuit een 'executive suite' met een wijds uitzicht op de beroemde Petronas Towers aan de overkant van de straat. Een welkome upgrade dus naar een kamer die de afmetingen heeft van een ruime balzaal. Het is een prettige start van vier weken vakantie, waar ik nogal aan toe bleek te zijn.

Als ik dan toch ergens over mag klagen, is het de Red Bull. Of eigenlijk het gebrek daaraan. Ze verkopen het wel, maar het is bocht in deze uithoek van de wereld. Net als in Thailand ontbreekt namelijk het koolzuur. Een vrij essentieel element. En dus is mijn suikerspiegel wat aan de lage kant. Dat heeft dan wel weer als voordeel dat ik prima slaap in mijn 'executive suite'...

[Zie ook: Dossier Maleisiƫ]