De weblog met de positieve vibes!

3.11.08

Onbeschermde seksuele escapades

Ik ben nog nooit zo well-organised met vakantie gegaan. Ok, voor het vaste malariaconsult bij de GGD had ik iets eerder kunnen bellen, maar het bleek uiteindelijk geen probleem om alsnog een afspraak te maken. Of ik niet ook een Hepatitis B-vaccinatie wilde. Ik vertelde van de arts in de KLM Travel Clinic op Schiphol, die me december vorig jaar vlak voor vertrek naar India tegen buiktyfus inentte en nogal geschrokken reageerde toen ik zelf om een Hepatitis B-prik vroeg. Had ik soms mijn zinnen gezet op onbeschermde seksuele escapades onder de lokale bevolking, vroeg hij dreigend. Ik legde uit dat het me vooral was te doen om het risico van vuile naalden bij een onverhoopt ziekenhuisbezoek, maar de KLM-arts vond dat onzin.

De dames van de Rotterdamse GGD vonden dat op hun beurt slecht. En dus kreeg ik een compliment voor mijn verzoek destijds op Schiphol en een tik op de vingers voor mijn gebrek aan standvastigheid, terwijl de naald al in mijn bovenarm verdween. Ik informeerde ondertussen of ze me Malarone wilden voorschrijven, aangezien ik een oversteek naar Maleisisch Borneo niet voor onmogelijk hield. En dat wilden ze. Maar of ik dan wel zou beloven de pillen echt alleen dáár te slikken en niet op het westelijk schiereiland. "Natuurlijk," zei ik net iets te pedant. "Want anders worden de muggen resistent en dat zouden we niet willen." Maar de toon ontging het goedgeluimde tweetal volledig en beide vrouwen knikten me slechts instemmend toe.

Ten aanzien van alle andere beslommeringen is mijn vakantietiming dit keer perfect.

[Zie ook: Dossier Maleisië]