De weblog met de positieve vibes!

4.2.09

Vliegtuig gemist, ticket waardeloos

In Utrecht was me al duidelijk dat het halen van mijn vliegtuig waarschijnlijk schier onmogelijk zou blijken. Chaos op het spoor door defect materieel ergens richting de Duitse grens. De ICE naar Düsseldorf kwam met een half uur vertraging binnen en werd vervolgens ook nog omgeleid via Den Bosch, waardoor we in Arnhem al zo'n anderhalf uur achterliepen op schema. In Oberhausen kwam de genadeslag, toen de spoorwegautoriteiten besloten de trein helemaal uit de dienstregeling te halen en we een half uur moesten wachten op vervangend materieel. Twee uur vertraging bij aankomst op het vliegveld. Precies de rek die ik had ingebouwd.

Vliegtuig gemist, ticket waardeloos. En dus zat er niets anders op dan een nieuw plaatsbewijs te kopen. Of ik even duizend euro wilde aftikken. Dat het niet mijn geluksdag was gisteren, lijkt me duidelijk. Toch is er licht aan het eind van de tunnel. Ik heb heerlijk geslapen vannacht in een hotel bij de luchthaven, nog even ruzie gemaakt bij de receptie vanochtend over een kleinigheid waardoor het laatste restje negatieve energie is verdwenen en ik vlieg straks - via Parijs - rechtreeks op Bangkok. Geen tijdrovende tussenstop dus in Singapore. Hoewel ik me eerlijk gezegd ook wel iets had verheugd op een biertje en een sigaret in de Cactus Bar aldaar. De leukste airportbar ter wereld.

Nog even doorbijten en wat tijd doden in Düsseldorf nu. En hopen op een flinke meevaller, ergens onderweg. Dat heb ik wel verdiend, lijkt me. Na gisteren...

[Zie ook: Dossier Filippijnen]