De weblog met de positieve vibes!

25.6.09

Sterke Peer en de waterput

Het is grote opruiming bij mij thuis. Reusachtige stapels papier, die nog te voorschijn kwamen bij de recente verhuizing van Miriam uit onze oude woning, probeer ik tot redelijke proporties terug te brengen. Vooral veel schrijfsels kom ik tegen. Schrijfsels uit vervlogen tijden. Zo nu en dan zit er iets aardigs tussen dat ik al lang was vergeten en dat ik soms niet eens meer herken als werk van mijzelf. Het onderstaande dateert van begin jaren negentig:

'Ik zal u het verhaal vertellen van Sterke Peer en de waterput, aangezien hij daar zelf niet meer toe in staat is. De genoemde waterput lag op een marktplein en niemand wist hoe diep hij was. Om daar achter te komen, bedacht Sterke Peer een list. Het was deze list die hem noodlottig zou worden. Peer legde een eikenhouten balk over de put en ging daar vervolgens aan hangen. Een ander greep zich aan zijn voeten vast en zo verder. Tot Peer bij de zevende man even in zijn handen moest spuwen.'

2 Reactie(s):

Anonymous Anoniem said...

Sterke Peer was eens op de Kielse Polder in café De Ton. Iemand had per ongeluk vijf frank vallen in een vat garsten van 5oo liter. De Peer hief dat vat boven zijne kop, zoop het ineens leeg en had die vijf frank toch ingeslikt zekerst!

28 juli 2009 om 15:41

 
Anonymous Anoniem said...

Klopt, heb het zelf gezien, die vijf frang was van maai!

8 januari 2010 om 16:17

 

plaats een reactie

<< Home