De weblog met de positieve vibes!

1.4.10

Een korte break om het spannend te houden

Gisteren twitterde ik dat Fawlty Towers in de dvd-speler van mijn MacBook zit. En dat leverde verbaasde reacties op. Waarom geen Friends? Toegegeven: dat zou veel logischer zijn geweest. Naar aanleiding van een comment van Chantal, kwam ik zojuist tot de slotsom dat ik elke aflevering van mijn favoriete sitcom inmiddels ruim twintig keer heb gezien.

Het afgelopen decennium keek ik er nagenoeg elke avond voor het slapen gaan minstens één, maar vaak twee. Uitgaande van gemiddeld anderhalve episode per dag, komt dat neer op 5475 in totaal, gedeeld door de 236 afleveringen Friends die ooit zijn gemaakt, is 23,1. En toch iedere keer weer moeten lachen! Zelfs al ken ik de scripts inmiddels uit het hoofd.

Deze week een korte break. Dat houdt het spannend. Beladen term overigens, break. Voor de echte Friends-fan dan...