De weblog met de positieve vibes!

9.5.10

'Lekker ding is je vader'

Terug uit de sneeuw van Val Thorens. De laatste week van het wintersportseizoen heet daar traditiegetrouw de Dutchweek. Veel Nederlanders dus, veel après-ski en tussen de bedrijven door ook nog wat geploeter op de berg. Aan sneeuw overigens geen gebrek dit jaar. Iets meer zon was prettig geweest, al was die niet nodig om mijn voorhoofd op vrijdag nog flink te doen verbranden. Bewolkt en koud, prettig gesprek, zonnebrand straal vergeten. Rookie mistake.

Mijn goede vriend Paul en ik maakten even onderdeel uit van het legertje reisleiders dat alle zaken in ValTho in goede banen organiseert. Dat gaat ons doorgaans prima af. Het is dan ook geen hogere wiskunde, eerlijk is eerlijk. Een greep uit de meldingen en vragen: 'Ik trek zojuist de stop uit het bad en nu staat mijn appartement onder water', 'er was me een oven beloofd, maar ik zie hier alleen een magnetron' en 'ik wil parkeren in garage P1, kan ik dan gewoon de bordjes volgen?'

Tussen alle problemen door was er bovendien genoeg tijd om zelf te skiën. Meestal met z’n tweeën, maar op maandag haakten we even aan bij de dames en heren van Snow Experience. Een alternatief voor lessen, dat dit jaar voor het eerst werd aangeboden in Val Thorens. Onder hun deelnemers was Estelle. Bijna zestien en op vakantie met de hele familie. Voor Estelle bleek de Snow Experience een mooie manier om het gezinsleven te ontvluchten en vooral iets mee te pikken van de après-ski die - zoals gezegd - welig tiert in het dorp.

Diezelfde avond liepen we haar dan ook weer tegen het lijf in Le Monde, één van de bekende horecagelegenheden. Daar dronk ze stiekem een wijntje uit blik, terwijl ze voortdurend door hitsig manvolk werd belaagd. Desondanks genoot ze zichtbaar. De ergste gevallen hield ik behulpzaam een beetje op afstand. "Ik heb gezegd dat jij mijn vader bent," schreeuwde ze niet veel later met een grote glimlach in mijn oor, terwijl ze naar een aantal jonge vrouwen wees die in een hoekje stonden mee te springen op de muziek. "Lekker ding is je vader dan, zeiden ze."

We deden een high five, Estelle en ik.

1 Reactie(s):

Anonymous Lenneke said...

En weer verschijnt er een big smile op mijn gezicht.. Lekker ding! :D

13 mei 2010 om 23:31

 

plaats een reactie

<< Home