De weblog met de positieve vibes!

3.1.11

De aanblik van een kolibri

Nooit gedacht dat ik iets had met vogels, maar dat blijkt dus wel zo te zijn. Gisteren raakte ik zowat in extase door de aanblik van een kolibri. Ik kende ze alleen van tv, hier vliegen ze af en aan in de vrije natuur. Vanochtend had ik oogcontact met iets dat leek op een exotische huismus. Gele buik, zwarte oogjes. We namen elkaar schattend op. Ik zag twee spierwitte fladderaars die me deden denken aan een ibis. Ze zochten naar evenwicht in de kruin van een woudreus. En dan die enorme roofvogels, zwermend boven het dal. Ronduit indrukwekkend.

Pizza John vertelde dat er vier toekans in zijn tuin zaten, gistermiddag. Ik was een beetje jaloers.

Vogels zijn behoorlijk cool...

[Zie ook: Dossier Centraal-Amerika]

1 Reactie(s):

Anonymous Anoniem said...

Hey Sander,

Beetje vreemd moment om je blog te ontdekken, maar ik heb je hulp keihard nodig. En ook al zie ik dat je heel ver weg bent, en qua reishobby mij niets meer ontloopt, ik moet je echt vragen of je alsjeblieft iets voor me wilt doen.

Mijn moeder is oudejaarsdag overleden en ik heb het hele internet afgestruind op zoek naar één bijzonder liedje: het is bekend maar niet te koop of down te loaden. Het gaat om Hans Dorrestijn met ´t is Moederdag. Kun jij me met jou connecties mischien hier aan helpen svp?
Je zou me er een heel groot plezier mee doen.

Alvast dank en goede reis verder.

Wouter Engelen (w_engelen@hotmail.com)

3 januari 2011 om 23:24

 

plaats een reactie

<< Home