De weblog met de positieve vibes!

30.5.11

Het verzamelde werk van wat filosofen

Hij was gekleed in tweedelig grijs en ging dan ook goed op in zijn omgeving, die bestond uit een wat troosteloos industrieterrein nieuwe stijl. Geen zware machinerie, geen tweedehands autohandel bovendien, maar bedrijven met een vage technische associatie, gevestigd in vrijstaande betonnen dozen.

De man droeg een overhemd waarin een subtiel rood streepje was verwerkt. Dat moest ik hem dan wel nageven. Het ging hem verder goed, te oordelen naar de welstandszwemband die over zijn pantalon bulkte. In gedachten zag ik hem in een Audi. Lekker degelijk. De Volvo van de eenentwintigste eeuw, nietwaar?

Hij zou wel salesmanager zijn, gokte ik. Misschien zelfs directeur. Op zijn bureau wat kiekjes van de kinderen. Vermoedelijk ook een opzichtige presse-papier. En een boek met het verzamelde werk van wat aansprekende filosofen. Of iets met Boedha, zou ook kunnen. Ongelezen uiteraard, maar prima voor de uitstraling.

Hij stond aan de achterkant van het bedrijfspand, dat grensde aan een watertje. Iets dat het midden hield tussen een sloot en een gracht. De man genoot van de zon, zoveel was zeker. Een reflectiemomentje rond lunchtijd, bedacht ik. Even weg van het voetvolk, met een paar minuten helemaal voor jezelf.

Het allermooist was dat hij daarbij de eendjes voerde. Tsja, daar kan natuurlijk ook geen Socrates of Seneca tegenop…

1 Reactie(s):

Blogger peter cluytens said...

Wim Sonneveld ,noch Andre Van duin zou het sfeertjem, het gevoel beter hebben kunnen verwoorden, geeft niet maar hoe luek ook en hoe aardig verwoord, Toon Hermans blijf ik bij, hij voert nog steeds het hoge woord.

Met veel liefs voor jou, van Peter.

Bv.: Ik zag een regenboog en ik bedacht mij hoe leuk is het niet als hij omgekeerd stond, precies of de hemel voor het eerst lacht,,,

13 juni 2011 om 00:03

 

plaats een reactie

<< Home