De weblog met de positieve vibes!

6.7.11

Op jacht naar koolwitjes

De benedenbuurman in Amsterdam heeft vorig jaar in zijn minituintje voor de deur een vlinderstruik neergezet. Inmiddels staat die volop in bloei en is de lucht in de wijde omgeving zwanger van de honingachtige geur die zo kenmerkend is voor deze plant. Een geur die me mee terugvoert naar mijn vroege jeugd. Ik zie ons rennend in de steeg achter het huis aan de Lindendreef. Met schepnetjes, op jacht naar koolwitjes. Dezelfde schepnetjes die we in de lente gebruikten om kikkervisjes mee te vangen.

Ik val. Kusje van mijn moeder op mijn knie en het is weer goed...

1 Reactie(s):

Anonymous Anoniem said...

Heb precies hetzelfde! Sinds deze zomer een vlinderstruik in de tuin, die overigens de pan uit groeit. Maar wat een geur komt er vanaf. Inderdaad veel vlinders, maar geen koolwitjes! Misschien es een schepnetje voor Bram aanschaffen... Thijs

16 juli 2011 om 16:37

 

plaats een reactie

<< Home