De weblog met de positieve vibes!

8.10.11

Een absoluut historisch moment

"Nog even een laatste vraag…" Paul aan de telefoon. "Ik heb gehoord dat je in Bangkok bij aankomst iets met contant geld moet betalen? Een visum of zo?" Ik antwoordde dat hij waarschijnlijk in de war was met de vertrekprocedure. Dan moet je op het vliegveld van Bangkok inderdaad contant de 'airport tax' afrekenen. "Wanneer vertrekken jullie?" vroeg ik. "Over een uur," reageerde Paul. "Realiseer je jezelf dat dit een absoluut historisch moment is?" informeerde ik retorisch. Paul beaamde desondanks.

Al honderd jaar gaan de vakanties van Paul naar hetzelfde huisje op dezelfde camping in Zuid-Frankrijk. En al honderd jaar probeer ik hem te bewegen ook eens andere plekken op deze wereld een kans te geven; ik schreef er al eerder verhalen over. Paul zei dan steevast: "Ik heb toch Google Earth!" Het leek hem gewoon helemaal niets. Alles buiten Europa – met uitzondering van de Verenigde Staten – stond gelijk aan erg ingewikkeld, waarschijnlijk smerig, op zeker onwelriekend en vooral ook onverstaanbaar. Waarom zou je jezelf zoiets aandoen?

En nu zit hij dus samen met Christien op Schiphol, te wachten op een vlucht naar Bangkok. Een wonder is het en niets minder dan dat. Het is wel te hopen dat ze zwembandjes hebben ingepakt, want Thailand in het regenseizoen... Hmmm… Misschien had de timing net een tikje strakker gekund.

1 Reactie(s):

Blogger peter cluytens said...

Boeiend verhaal...maar wie is Paul? Behalve dat hij francofiel is - met zeer eenkennige interesse voor Zuid)Frankrijk - heb ik geen beeld.
Vanwege Peter, ook verslingerd aan de zuid-franse Var.

15 oktober 2011 om 07:55

 

plaats een reactie

<< Home