De weblog met de positieve vibes!

12.10.11

'Al een aantal keer beetgenomen'

Paul is voor het eerst niet op de camping in Zuid-Frankrijk, zoals eerder gememoreerd, maar in Thailand. En alles is nieuw. Voor de meest voorkomende 'tourist traps' had ik hem gewaarschuwd, maar minstens één heb ik toch over het hoofd gezien. Vanuit Bangkok bereikte mij vanmiddag dan ook het volgende bericht:

"Al een aantal keer beetgenomen. Stonden met de tuk-tuk ineens voor een winkeltje?! Weten dus niet meer wie we kunnen vertrouwen."

Heerlijk herkenbaar voor iedereen die er wel eens is geweest: 'You want shopping?' Overigens luidde mijn belangrijkste advies vooraf: neem één keer een tuk-tuk voor de leuk en ga daarna voor taxi's met een werkende meter. Al met al ben ik overigens best jaloers. Ik zou Bangkok maar wat graag nog een keer voor het eerst beleven. Zelfs vanuit een tuk-tuk met roekeloze, onbetrouwbare chauffeur...