De weblog met de positieve vibes!

18.5.11

'Slechter nieuws bestaat niet'

Nog los van het feit dat het vaak ronduit irritant is wanneer mensen op luide toon in het openbaar een telefoongesprek voeren, verbaas ik me regelmatig ook over de inhoud van dergelijke conversaties. In de loop der jaren heb ik aardig wat blogs gewijd aan gesprekken via de telefoon die vlak voor, naast of achter mij werden gevoerd. Zo was er bijvoorbeeld de Affaire Ad en de - overigens vooral vermakelijke - Operatie Name Dropping, met in de hoofdrol een bekende stylist. Eergisteren plaatste ik nog het eenzijdige transcript van een gesprek over een poes en vandaag had ik alwéér een gevalletje.

Telefoongesprek op het Buiksloterwegveer, richting Amsterdam CS | Woensdag, 13:03 uur

"Ja, ik sta op het pontje! Ik ben er zo! Als jij nou blijft waar je bent…"
(…)
"Paar minuten! Echt waar. Enneh… hou je maar goed vast want ik heb heel slecht nieuws."
(…)
"Het is echt ontzettend slecht nieuws."
(…)
"Nee, dat wil ik niet zeggen. Niet over de telefoon."
(…)
"Nee, echt niet! Ik ga het nu niet zeggen. Ik ben zo aan de overkant."
(…)
"Als ik heel eerlijk ben: slechter nieuws bestaat eigenlijk niet."
(…)
"Ik hoop dat jij er geen hartaanval van krijgt, laat ik het zo stellen."
(...)
"Ja, daar ben ik serieus een beetje bang voor."
(...)
"Tuurlijk snap ik dat je het nu wilt weten."
(...)
"Ik zeg toch dat ik het niet ga zeggen?"
(...)
"Ok. tot zo!"
(...)
"Joehoe! En ik hoop echt dat je het overleeft!"

1 Reactie(s):

Blogger prul said...

Heb zojuist een aantal blogs van je gelezen en ik wilde even melden dat ik vind dat je heerlijk schrijft!

Ik volg je!

21 mei 2011 om 12:01

 

plaats een reactie

<< Home